söndag 22 februari 2009

Pro möte

I helgen var det pensionärsmöte hemma hos mig, än är jag inte medlem i den skaran men jag var ordförande för någon måste ju hålla ordning, det diskuterades allt från matpriser till att få bestämma ALLT.
Det var två deltagare med, Lindy från Götene och Eddie från Innerfallet.

Jag fick öppna mötet med att ha ett samtal med Lindy om hennes uppförande, hon är en liten surkärring mot andra hundar inomhus och Eddie tyckte hon var göräcklig men efter vi pratat gick det riktigt bra, hon ser en aning konfunderad ut här men till slut kunde hon tänka sig att dela både soffa och säng med mig och Eddie.

Eddie satt mest och sov för hur kul är det att höra två tanter pladdra, gamlingen hör ju dåligt men han såg hur munnarna gick på oss andra två.
Den här mannen ska stanna hela veckan hos mig och vi har bestämt att han ska få göra precis som han vill varenda dag..... Kul för matte när hon kommer hem men någon ordning på torpet får det allt vara för jag fick inte åka med till fjällen och då bestämmer jag.....sa Eddie....


Inte ska ni väl se så ledsna ut, vi är ju på väg till skogen vetja, ja ja vi åkte till jobbet först för att se till blommorna men lite roligt var det att gå runt i växthusen för det är inte varje dag ni går runt bland palmer och stora apelsinträd eller....

Här skulle vi sitta still för det skulle tas kort, vad det nu skulle vara nödvändigt för.... jo för att jag vill visa era mattar och hussar att ni skötte er så bra.


Nu har Lindy åkt hem och jag hoppas att hon har haft det bra i helgen och vill komma tillbaka, det får hon så gärna.
Eddie och jag ska sätta oss i soffan och äta var sin smörgås nu och kolla lite tv innan vi går ut sista gången för ikväll.

















Inga kommentarer: