lördag 14 februari 2009

Enoc Enocsson

Hugo, ser du vem det här är, det är ju våran gemensamma kamrat Enoc Enocsson fast det kan man inte tro för han liknar mer en gris, han ser ut som Yngve min gris en riktig gris alltså som jag hade för många år sedan.
Den här pojken har en förmåga att rulla sig i allt som luktar "gott" det är inte alla gånger Therese har tyckt det och då har både Enoc och jag undrat "vad är det med henne, varför är hon så arg, det luktar ju mumma och mysigt är det att ligga i godisdofter", kanske vi ska testa du och jag Hugo så får vi se och höra....om hon blir lika arg på oss........

Dammar med massa dynga i är lika mysigt, kan se Enoc framför mig, Jippie....Jahoooo..... VATTEN...... här ska badas.... det spelar ingen roll om jag får skäll bara jag får BADA.



Det finns nog ingen hund jag skrattat så åt som den här filuren.
Hans kroppsspråk och minspel är helt otroligt, för det mesta ser han ut som "va, har det hänt nåt, vad missade jag"

" Matte säger ofta att jag är född i en förstor kostym, när hon säger så brukar hon dra i mitt skinn och visa att jag inte har växt i det" men du Therese jag håller med Enoc, det är bra att ha när man badar för man flyter så bra....

Här ser han trött och lycklig ut efter en hel dag vid sjön.

Hördu Enoc Enocsson fortsätt du och rulla dig i allt möjligt, matte är bara arg för stunden, det går ju fort över som du vet, hon skäller en liten stund sen kan inte hon heller annat än skratta åt dig, jag vet för jag har sett och hört det......
Hon är inte heller så glad när hon ska ha in dig i bilen men det finns ju rutor att veva ner, eller hur.......och badet när du kommer hem får du stå ut med för du har ju haft roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad vi skrattade åt din lilla krönika över Enocson:) Du har verkligen fångat honom perfekt, och mig också.... kanske.... Tack för hälsningen säger Hugo... Enoc med matte