söndag 1 mars 2009

Santo

Santo heter den här killen, han ny bland mina fyrbenta vänner, här är han nyss hemkommen till husse och matte i Torslanda som är gamla vänner till mig bland kategorin tvåbentingar.

Har bara lyckats träffa honom en gång än så länge men jag hoppas vi ska kunna ses ofta framöver så välkommen i gänget.......

Nu är det som så att Santo inte är en japansk spets som jag skulle trott om jag inte visste utan han är en Volpino Italiano, när Anita ringde och sa att dom köpt valp så ska jag villigt erkänna att efter jag sagt "va kul" var "va ä de" hade alltså inte en susning vad det var för ras men nu vet jag efter att jag snurrat runt och läst om rasen på nätet.

Matte Anita rapporterar via telefon och mail om hans bravader i livet och enligt henne är han otroligt redig och gör ALDRIG några ofog, jag har skrattat och sagt "vänta det kommer" men inte enligt matte inte...... men visst har jag fått veta att han har hyss för sig......
Sista uppdateringen jag fick via mail var att "gossen lärt sig lyfta på benet OCH kissa samtidigt samt att han blivit biten av en labrador så nosen svullnade ....
Han älskar apelsiner och clementiner samt att han tycker om rödvin i mycket små kvantiteter, lite grann på fingret, han är ju inte en ITALIENSK vovve för inte.
PS. Efter mötet med labben har det gått bra. DS.







1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, säger vi. Och man kan ju ana att det är mycket i denna vovves rasstandard som är fel, för visst KAN HAN BARA INTE VARA EN VAKTHUND?!!!
Det är våran respons på en sådan liten fluffig sak i alla fall.

Men vem bryr sig om vad vi tycker? Inte matte i alla fall som har trimmat oss, och vägrar att fördubbla matportionerna (även om vi kan snika till oss ett "mellis" ibland) trots att vi uppenbarligen håller på att avlida av svält, eller att man inte får jaga katterna hur som helst eller.....

/Gull och Kråka (som också vill komma på spa hos dig Carin för du verkar ju fatta att det är hundarna som skall bistemma).