tisdag 3 mars 2009

En dag hos Eva

I morse vid 5 tiden åkte jag iväg till Kungsäter utanför Varberg för att hälsa på Eva och hennes hundar på kennel Igroc, när jag ändå var nära Ullared åkte jag dit först och handlade, va grejer det finns..... kan inte förstå men en hel del hade jag med mig hem, kläder och en massa bra och ha saker, vad jag nu ska ha dom till......bra och ha sakerna alltså....

Har inte träffat Eva förrut så bara det var en upplevelse, vi har pratat i telefon o mailat innan och jag säger bara.... vilken människa... hon har fullkommligt proppat i mig information om corgi, som jag känner nu när jag sitter här och skriver så snurrar det bara i huvudet på mig efter allt prat och alla frågor men äntligen känns det som att det händer något, har bestämt att jag ska köpa en valp av henne.

Tog med mig kameran ut i skogen men inte blev korten som jag ville men här är ett av dem på Indra längst upp Tenaya i mitten och en nästan halv Pete, tre jättehärliga hundar med mycket spring i benen.


Eftersom mina kort blev katastrof så har jag lånat kort av Eva som hon mailat till mig tidigare, det här är Pete, en import från australien som kom till Eva förra året,han fastnade jag för direkt.
Han ska bli pappa till....

valparna efter den här tiken, Indra, färgen stämmer inte för hon är inte alls så ljus utan hon har ungefär samma röda färg som Pete. En riktig kelgris och knähund men ett krutpaket i skogen


Lisa ska också paras men med en hane från Norge så jag väntar med spänning på hur kullarna blir, jag har ju ett önskemål om en trefärgad långsvansad hane men vi får se det kanske blir en rödfärgad stubb....


Evas barnbarn Vilda 2,5 år ville såklart också bli fotograferad, en liten prinsessa på sitt eget vis som jag föll pladask för.


Nu ska jag försöka smälta den här dagen med Eva, sätta mig i soffan och låta tankarna fara runt som dom vill så kanske jag kan få ordning på alla frågor jag ställt och alla svar jag fått men en sak vet jag, en pembroke blir det...... från Eva.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Viväntar på att få komma och busa.....

Hälsningar Hugo,Enoc och Therese

Anonym sa...

Hej Karin!
Först nu har jag hittat till din sida men nu kommer jag tillbaka ofta.
Förstår att du ser fram emot när det blir dags för valparna och se om det finns en lite pojke som är för dej.
Läste om din pappa och hans Rex, såg ut att vara en kille med glimten i ögat, härligt.
Ha det gôtt så ses vi snart!
Eva & Jazzy som skickar extra goda boxerpussar

Anonym sa...

Åh, vad roligt att du har varit nere och hälsat på i "huset med alla vovvar". Och otroligt bra att det är två tikar som skall paras....då bara måste det ju bli en trefärgad med svans, eller utan svans, eller röd eller...ja, en POJKE till JUST DEJ du lilla söta!

STORA KRAMAR från ett soligt Kinne-Vedum
/Flickorna tre