torsdag 11 mars 2010

Kris

Vi har relationsproblem, en fnurra på tråden, kris i vårt förhållande, kallat vad ni vill men olika åsikter har vi Yahto och jag, väldigt olika....... ja så är det.... våra åsikter går isär.... nä, inte när det gäller allt men med mycket......



ser ni hur han skrattar åt mig...... och "säger" nädu morsan, jag gör som jag vill, det vill säga jag kommer när jag har lust, går åt det hållet jag vill, det spelar ingen roll vad du säger eller gör för jag gör precis som jag vill iallafall, och du ska inte tro att jag är lätt att "fånga" för jag är snabbast i världen...

I helsike heller, det är jag matte som bestämmer, jag är envis och baggig så det så.
Varje kväll har vi en pratstund, jag pratar och grabben far runt med sin anka, tuggar tuggben, "slaktar" mjukisdjur..... när jag blir tyst tittar han på mig och undrar "varför tystnade du, prata mer för det är en spännande saga du berättar"
Man kan jämföra honom med som Stickan brukar säga : en tvåbenting som inte har fyllt femton och kör moppe, tjuvrökar, testar öl och tycker morsan är knäpp.....
Hmmmm.... så sant så sant.



men han är en alldeles underbar Corgi ändå och i det har vi inte delade meningar han och jag. 

1 kommentar:

AnneSofie & Co sa...

Han ser alldeles underbart charmig ut.
Jag tror en kris eller två kan vara nyttigt i ett förhållande.
Hejhopp från Lerdala