onsdag 29 juli 2009

Olika djur....

Tänk vad olika djur Yahto kommer att träffa på och kanske lära känna när vi är ute på våra vandringar först i "magsäck" och sen när han kan traska omkring längre sträckor själv.
En kråkunge....

En kossa, hon såg så härlig ut när hon kliade rumpan mot trädet Ulliga gulliga får, saknar min Märta, mitt sullebä, vet i va ett sullebä ä, jo de ä ena bäunge som sulle bäa.....

En snygg häst som påminner om min Jaramie som jag hade som ung, eller yngre för ung är jag än........

Idag har jag och Öz sällskap av Indra, Abbe o Mia är och cyklar vid Göta kanal, åh vad gamla gubben Öz har kråmat och svassat kring henne men det har inte hjälpt för hon är helt ointresserad av hans uppvaktning men skam den som ger sig......
Vad har Öz koll på......


jo grannens Viggo, han skulle bara våga komma över på "min sida" eller så är det på mig när jag klipper häcken, han tycker nog att det blir snett och vint men det finns inget som växer rakt i naturen......

3 kommentarer:

Monica med pudelmaffian sa...

Va kul att hitta din blog Carina. Och ännu gladare blev jag när jag såg att du skulle bli med valp. Massor av grattis.
Och jag tror inte alls den valpen komer bli bortskämd. Skulle du?????

Monica igen sa...

Förlåt, ett litet a smög sig in. Carina ska det va

Monica sa...

Nu skrev inte jag fel..... något skumt här eller