söndag 21 februari 2010

Fågelmatning

I morse var det kämpigt för en kortbent krabat för så här såg det ut utanför huset... snösvängen hade inte hunnit hit före vi skulle ut men vad gör det, ger man sig ut är det bara till att pulsa....


men han fixar det såklart



när vi skulle mata våra bevingade vänner gick jag före och "plogade" han måste hänga med för han kan ju missa nåt....



idag fick fåglarna pannkakor så dom smakade han på...... goootttt



sen var det bara att gå i samma spår tillbaka....



han hittade en fläck där snön blåst bort och där blev han stående och tittade efter fåglarna, var är dom....



jag drar iväg till pannkakorna igen för flaxarna vill inte ha dom tror jag..... hördudu det ger du attan i..... tro inte att du kan lura mig grabben för jag ser på ditt flin att nåt är på gång......



jaha... det var bollen du såg.....


den får du självklart ha för den är en bästis....

Inga kommentarer: