måndag 15 februari 2010

Bäddar

Jag, inte Yahto har en förkärlek till bäddar och dynor, grabben har flera olika att välja som han kan lägga sig i eller på, den här i sovrummet ....


I hallen nere ...


hallen uppe ....


köket ....


eller i rummet intill soffan, en dyna som jag sytt ....


Men var är jycken .... de gånger han ligger i sina bäddar är lätträknade så varför han har så många har jag frågat mig flera gånger, han ligger hellre på golvet intill sängen ...


eller i rummet .... på golvet ....


hallen, intill trappan ....


eller här ....


eller här ....


eller i bädden som är till för att ha alla saker i ... den går bra .....


hallen nere, mellan hasakeribädden och tombädden .... (en tombädd är en bädd det inte ligger nån jycke i)


bädden i köket duger nästan bara när det väntas mat ....


ja, ja han får ligga var han vill, måste tillägga att varken soffan eller min säng duger, bara jag får ha alla bäddarna så är jag nöjd, har faktiskt hittat en ny som jag funderar på att inhandla, den är gööörsnygg .. . .

3 kommentarer:

Nalle sa...

Jag kan komma och äta upp några för dig(det är jag bra på säger matte) så kan du handla fler sen ;)

Maria S sa...

Vi är avundsjuka på dej, Yahto! Vår matte köper aldrig några sänger till oss, så vi har tagit hennes istället. Jag (ja, Kino alltså,) vill helst ligga under madrassen, då får man ett så härligt tak över sig. Syrran (Hjärter) om bara försöker gräva sig under filten. Häromdagen satta matte på oss fleecetröjor för hon trodde vi frös, men vi vill i alla fall ligga under nåt. Matte kan ligga på golvet.....

Gull å Kråka sa...

Hej Yatho!
Våran matte är som din. -Gillar bäddar alltså. Förutom att hon har halv-samma namn liksom.
Men vi ligger helst i soffan (varför gillar DU inte det?)eller på en matta eller... Hundbäddarna får katterna ta!
-Men du, SACCOSÄCK är helt underbart (fast den skall vara i mysigt tyg)DET kan du tipsa din matte om!