onsdag 30 december 2009

Vattenskål

Igår var jag inte konsekvent som man ska vara utan jag lät Yahto hålla på bara för att jag ville visa er vad han gör titt som tätt.....
Det börjar med att jag brukar höra att han smågruffar......sen är han igång....






Det räcker inte med att han bara ger sig på skålarna, mattan får en omgång också......

På dom igen....


snart klar.....

färdig !!!! det syns inte att han plaskar omkring i en massa vatten men golvet är blött.... dyblött !!!!!

Jag tar upp skålarna, torkar golvet och byter skål, vad händer då, jo det här....




Lyckas han inte välta skålen så....

doppar hela näsan i den, tar sen munnen full i vatten och frustar ut det över golvet, kul tycker han men det tycker inte jag för torka golv är ju inte bland det roligaste jag vet......
Det här händer alltid när jag är hemma, aldrig när han är själv så kontentan av hans ofog är att matte vad du är tråkig, leker inte du med mig NU så leker jag själv på mitt vis
Det är inte kul att torka golv men visst ser han komisk ut, om inte annat så är han väldigt koncentrerad.....



5 kommentarer:

Britt m flock sa...

Han är för härlig! (kan jag tycka som slipper torka). Nåå, vad fick du för fina priser i söndags? något du kan använda?

Monica sa...

Härligt med hundar som httar på egna aktiviteter!!!.
Himla charmig tycker jag också som inte heller behöver torka golvet.
Min vattengris har sitt vatten i pannrummet vid golvbrunnen

Beardis-gänget sa...

Vilken jätterolig bildserie! Starkt jobbat, Yahto!

Solveig o Disa sa...

Jag blir så glad när jag läser om Yatho´s alla vilda upptåg - för då verkar min "galna" storpudel Disa - riktig lugn.......
GOTT NYTT ÅR

Maria sa...

Som jag har skrattat när jag tittat och läst detta inlägget... Vilken liten buse du har!
Gott Nytt År!
/Maria