måndag 28 december 2009

Utställning

Igår utsatte jag mig för något jag sagt att jag ALDRIG ska göra men efter Amis " tjöt" och peppning så gjorde jag det.
Vi var på skaraborgs kennelklubbs julshow och JAG ställde grabben !!!!!
Det är knappt att jag fattar att jag fixade det, jag försökte med allt men varken Ami, Britt, Sara, Malin eller Inger ville ( jag frågade säkert fler) så det återstod bara att gå in i ringen......

Men jag har ju världens bästa Yahto, fast jag var nervös och hispig så skötte han sig exemplariskt, han gick fram som en bulldoozer, inget varken i ringen eller utanför berörde honom, det var ca 300 hundar, ännu fler folk, varmt och trångt men för honom var allt görkul

Det började med att när vi kom in i ringen så fattade jag inte vad domaren ville jag skulle göra så det var bara till att fråga och tala om att jag var helt novis, ännu mer nervös blev jag, inte för Yahto utan för att jag skulle klanta mig

Bordet klarade han galant, visst vi har tränat hemma på köksbordet men det är ju inte alls samma sak.....


När vi var klara fick jag två rosetter, då gick luften ur mig.... äntligen klar.... men när jag kom ur ringen så var såklart Ami men flera framme och grattade oss att vi gått vidare.... jag såg nog ut som en fågelholk, vadå gått vidare.... men du ska in en gång till.... och jag som trodde att vi var klara.... men vi hade fått CK och BIR ( Ami, rätta mig om jag har fel) inte fattade jag vad det var för rosetter vi fått och inte sa domaren nåt heller
Pust och stön, nervös igen.... efter ett tag frågade flera mig om kritiklappen, vadå ???? javisst ja, den ska jag ju ha... och var är den då.... såklart Ami hjälpte mig igen och förklarade så jag knallade iväg och hämtade den och det var inget dåligt utlåtande, så här står det
6 månaders valp av utmärkt typ, tilltalande huvud, utmärkt hals och rygg, mycket välutvecklad front, utmärkt benstomme, välslutna tassar, utmärkt päls och färg, rör sig sunt och riktigt runt om, utmärkt temperament.
Snacka om att jag blev glad !!!
Efter flera timmars väntan och så skulle vi in igen, som tur var hade jag Ami och Anna som mitt stora stöd så dom förklarade hur det gick till i finalen, det jag är mest glad över är att jag klarade av det och att Yahto skötte sig så bra.
Så grädden på moset eller hur man nu säger var att han blev BIS - 3 i valpklass 2, jösses, kom vi verkligen så långt på vår första utställning jag och min....

goa underbara kille !!!!!

och kanske..... men bara kanske.... gör jag det igen.....
Och du Ami, tack för att du rättade mig och skrev i kommentarerna att det var Hp han fick och inte CK som jag skrev.

7 kommentarer:

Britt m flock sa...

Klart ni gör det igen:) Ta med Sara och James:)

Ami och busarna sa...

Jag får väl rätta dig då det var Hp och BIR ni fick. CK får ni vänta med tills grabben blivit 9mån och ställs ut på officiell utställning.Vänta du jag ska nog fortsätta tjötet så det blir fler gånger

Solveig o Disa sa...

Tusen Miljoner Grattis - detta var ju jättekul
Vi kunden tyvärr inte komma och kolla på Dig, men nu verkar det som Du har fått blodad tand - så nästa gång skall vi försöka att dyka upp.
Solveig o Disa

Anonym sa...

Grattis!!!
önskar tanterna i Skara

Anonym sa...

Jättestort GRATTIS! Ni kommer att gå långt, det är vi säkra på. - Kramar från beardis-ligan i Skara

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS det gick ju gör bra,blodad tand eller!!!????KRAM Annica ARAMIS BORIS

Emma sa...

Stort Grattis till er! Ni är ju hur duktiga som helst båda två. Blir säkert farliga i ringarna framöver ska du se Carin!

Kram Emma och pomkillarna.