söndag 28 juni 2009

Vättesmad

Mina vänner, Vättesmad är den plats jag sökte den enda som kom på vad den heter var Therese men hon och Enoc har ju varit med mig och Loffe hit.

Överst på bilden bakom träden går väg 47, den mellan Grästorp och Falköping, till vänster, är korsningen Edvära- Larv, Stall Palema och Benders takpannefabrik ligger här intill och även Borga plåt (det heter kanske inte så längre)

På -60 talet var det en populär festplats här som kallades för Vättesmadspelen, det var Karl-Erik Bender som startade den men myndigheten ansåg att en privatperson inte skulle tjäna pengar på detta så han bildade Edsvära fotoklubb som arrangerade festerna fortsättningsvis.
Kommer ihåg när jag var 7,8 år och var med mina föräldrar hit och lyssnade på bla Tore Skogman och Hepstars, vad jag hört var även Bill Haley här och sjöng men det minns inte jag.


Ungefär här där denna "hemmabyggda" dansbana är låg stora scenen, Lidan rinner precis bakom.....

Undrar om denna kvarglömda skon är från den tiden.....nä, jag vet att det var midsommarfirande här i år så någon har gått hem "halt"......

Minns så väl en episod när vi var här, det skulle vara "baddräktstävling" och min mamma sa att hon skulle vara med, åh, vad jag tyckte det var pinsamt så jag sprang iväg för att slippa se......när mor och far väl hittade mig och de talade om att dom bara lurats..... vad lättad jag var, inte ville jag se mamma i baddräkt på en scen......



Inga kommentarer: