söndag 9 maj 2010

Utställning o träning

Nu är utställningen i Larv över .... skönt för så nervös jag varit idag vet jag inte när jag var sist, jag var hispig och såklart blev Yahto det oxå, var inte jag mig själv så kunde inte han vara det heller, det jag behöver är en massa träning men jag har så mycket annat jag vill träna med grabben så vi får se..... han satt duktigt och väntade på sin tur

Han fick en 2:a och i kritiken står det
11 mån. Prima huvud, maskulint och rävformat. Bra hals, fina raka framben, bra överlinje. Önskar bättre vinkling bak. Något för kort i låret. Bra päls. Prima frontrörelser men mycket bundna bakbensrörelser. Saknar aktion och drive bak.
Jaha, halva jycken var bra men för mig är hela han perfekt !

Nu ikväll har vi varit och tränat trick med Malin o Fia, en träff med en massa skratt för inte var det lätt med två leksugna vänner ....




Två härliga hundar efter träning och mycket bus

2 kommentarer:

Maria S sa...

det var ju bra att det var framändan som var bäst, den möter man ju först.....
Vad tränar ni när ni tränar Trick?????Vi är nyfikna...
Maria och tanterna i Skara

Maria sa...

Härliga bilder på två glada vovvar!
Den sista är allra bäst, sååå söta båda två där!
Hela Yahto är bra så det så, sen får domarna säga vad de vill :)
Ha de gott!
Kramis Maria