måndag 19 september 2011

En sväng i skogen

Sommaren har gått och hösten är igång och jag har inte uppdaterat på görlänge, illa...... kan som vanligt inte skylla på någon annan än mig själv.... men sommarn har varit bra, vi har gjort en massa saker jag och grabben, mest har vi väl varit i skogen, vi trivs som bäst båda två när vi får strosa runt och leta svamp, jag var ofta imponerad av Loffe

 min goe Loffe
 att han alltid tog mig till bilen när jag gått vilse, vet ni, Charlie gör lika dant, min goe Charlie är lika duktig med att hålla reda på åt vilket håll vi ska gå, när jag säger "gå hem" traskar han iväg ÅT RÄTT HÅLL, till bilen, HAN Ä BÄST !!
Mycke kantareller har vi plockat en sisådär 200 liter och många vänner har blivit glada när jag kommit med fulla kassar, jag är väl lite knäpp, jag älskar att leta och plocka men jag vill inga ha själv....

Vi har fått det riktigt bra där vi bor nu, nära till skogen så häng med på en sväng,

Många fina skogsvägar finns det utanför husknuten fast vi bor i stan

man måste ju stanna för att leta pinnar....

Kolla, jag hittade den

vi går igenom skogen där vi brukar lägga spår

här tar vi vänster....

vi går en lång raksträcka innan vi

tar vänster igen 

ut på en mindre skogsväg

över en bäck

genom höga ormbunkar

genom blommande ljung

över spången som Charlie fixar galant men

som jag tycker är läskig

kommer du då vi

är ju snart hemma.....

här bor vi så nu ska jag springa rätt igenom huset

 ut på baksidan och leka med bollen en stund

Nu är jag nöjd, nästan iallafall..... jag vet att det snart vankas mat och då är jag ännu nöjdare....
Det blev en runda på ca 8 km enligt stegräknaren


Inga kommentarer: