torsdag 11 augusti 2011

Hönsbytardag

Vad är det jag har "släpat" med honom på nu då...... jo jag tyckte han skulle följa med till Fornbyn i Skara för där var det hönsbytardag, vi åkte med Marie för hon letade nya höns till sin hönsgård, Charlie tyckte vi skulle ta med några hem till oss oxå, kanske dom här....

eller.....

eller...... de här vill jag ha....kalkoner va häftigt....
nja vet inte om det är så lyckat att ha kalkoner i stan....

Vi gick en runda och kollade djuren som bor i fornbyn, hönsen

fårflocken

och goingen nasse gris

Tyvärr fick vi inga fjäderfän med oss hem, nä jag skulle ju inte ha några men som sagt Marie men den rasen hon var ute efter var redan sålda så är det någon av er som läser som har Sussex höns att sälja,  hör av er vettja så blir Marie görgla.


2 kommentarer:

AnneSofie sa...

Hejsan.
Nej Sussex höns har jag inga men däremot var jag på hönsbytardagen i Fornbyn den lördagen om än en väldigt kort visit. Kom inte ens av parkeringen för jag blev liksom ägare till två Wynadottetuppar innan självaste tillställningen ens hade öppnat.
Kent och Björn heter de små liven (har jag bestämt).

Mathilda sa...

Va kul att du har Corgi! Det tycker jag verkar vara en trevlig ras :)