tisdag 27 september 2011

En svamprunda

Vilken dag det varit idag, en riktig skogsluffar dag, när klockan började närma sig 12 så började det suga i svamptarmen, tänkte att en sån här dag ska man inte tillbringa på jobbet utan i skogen så snabbt och lätt ringde jag till min arbetsledare och sa att jag vill inte vara här på jobbet längre utan jag vill till skogs så jag tar ledigt i em, gör du det svarade han, min arbetskamrat och tillika bästa vän Ann var inte sen att hänga på så vi åkte iväg. Hittade vi nån svamp då.... såklart vi gjorde

Charlie klev helt oberörd över svampen som vanligt

Det här är en del av dagens skörd, vi har väl nästan gått halvvägs på rundan så en fikapaus stod på tur och vem höll sig framme.... Charlie såklart....

2 kommentarer:

Falstaffs husse sa...

Det låter som en riktigt härlig dag, inte minst för Charlie!

AnneSofie sa...

Håll i dig!
Jonas kom hem i går och sa med tydlig stämma. Nu vet jag vad vi ska skaffa för ny hundras.
En Welsh Corgi Cardigan.