onsdag 5 januari 2011

Från förr

Det här inlägget kommer inte att handla om hundarna .... VA INGA HUNDAR, vad har hänt .... jo jag fick fram ett gammalt fotoalbum med bilder som jag fick för mig att ni skulle få se, bilder från före min tid och från när jag var riktigt liten ....
Ja det är jag på min dopdag den 23 nov 1958 hemma på finsoffan i Faleberg.
Och var ligger då Faleberg, jo mitt emellan Larv och Vedum, Falebergs stuteri var och kanske är fortfarande känt bland hästfolk, många fina ardennrar fanns det på gården som vi bodde granne med.

Min far var en hästälskare med stora mått
han älskade alla djur men hästar och hundar var hans stora passion som jag delade och delar med honom.

Det här fotot tror jag är taget i Bohuslän tidigt 50-tal, mor, far och min äldste bror sitter i hölasset som en av morfars hästar ska dra hem

Under det här fotot står det "266:an å Pelle" oxå taget i Bohuslän

Pappa tar en paus i vedsågandet ihop med en kattunge

Det här måste vara taget sent 30-tal eller början av 40-talet
gengas och järnhjul .... tänk......

Till sist far och jag intill trädgårdslandet hemma i Faleberg

Visst är det roligt med gamla foton






1 kommentar:

Johan och Angelica sa...

Riktigt fina kort=)
Mvh Johan m Fam