söndag 29 augusti 2010

Utställning igen


Idag har vi varit i Uddevalla på utställning .... nä, Yahto har inte varit inne i ringen och kutat utan vi var med våra vänner Ami och Nalle .... såklart Billy var oxå med .... även han som åskådare.

Nalle skötte sig som vanligt exemplariskt i ringen .... utanför var han oxå som vanligt .... ett exemplariskt yrväder :-))

Den här bilden blev suddig men jag ville ha med den ändå för jag gillar den .....
Nalleman fick CK och blev fyra bästa hane, bra jobbat ! Ni skulle läsa kritiken han fick ... perfekt....

Kollade även in en av mina favvoraser, skulle vilja ha en sån här ....

tycker dom är helsköna..... ni vet väl vad det är ..... såklart ni vet .... om inte så .....

talar jag om det nu .... Clumber Spaniel ...... vill ha .....ja, ja det är mycke jag vill ha ....
Yahto skötte sig också jättebra som åskådare, fick rätt många goa kommentarer om honom som var som en katt bland hermelinerna, en hörde jag "viska" " vad gör en blandras här" .....en sa med ett leende  " vad är det för förkrympt labrador".... en rasbeskrivning fick jag för ett tag sedan här hemma ... han är tydligen en blandning av schäfer, tax och räv..... den gillar jag ....

Inga kommentarer: