tisdag 27 juli 2010

Hjärter och Billy

Våran kompis Hjärter ligger på djursjukhuset i Skara, hon har fått diabetes, i morgon ska hon operera bort livmodern, sen när de fått ordning på insulinet så får hon komma hem igen och då blir hon samma gamla vanliga Hjärter igen

Här är Yahto på promenad med Hjärter och lillsyrran Kino

Hon är så snäll mot Yahto för hon springer sakta ibland för att han ska hinna med men ökar hon bara det minsta halkar han efter .....

Här är hon med Yahto, då var han 11 veckor
Bilderna har lillmatte Pernilla tagit.

En annan god vän, Billy
 
 har också legat inne på samma sjukhus men han kom hem förra veckan, Ami fick åka in med honom igen i helgen som var för han blev "stel" igen, prover har tagits men veterinären vet inte säkert om det beror på öroninflammationen eller diskbråck i nacken, han ska tillbaka och magnetröntgas men är hemma nu i stillhet med smärtstillande, kortison och pencillin.

En knähund är han "lille" Billy .....


Här är han, lillbrorsan Nalle och Yahto 14 veckor
Vi tänker på våra vänner, både hundarna, deras mattar hela tiden och hoppas eller jag vet att allt kommer att gå bra.
Massor med kryapåerkramar till dessa två goa underbara jyckar !!!!!

2 kommentarer:

Maria S sa...

Hej och tack för de orden.
Tänkt, det är inte såå längsen de rasade omkring i snön. Kino och jag väntar på att Hjärter ska komma hem igen och allt ska bli som vanligt. Fast riktigt som vanligt blir det väl inte men huvudsaken att Hjärter mår bra.
Jag lider med Ami och Billy och hoppas de hittar vad felet är så även han blir frisk.

Billy sa...

Tack för att du tänker på mig. Nu är jag hemma igen. Igår var jag visst inne i en konstig magnet med kamera för att de skulle kunna se hur jag ser ut i min nacke och öron (jag tror att matte ville försäkra sig om att jag har något bakom pannbenet)sen duschade de visst mina öron oxå fast jag hör inte bättre idag tycker jag. Jag kommer inte ihåg något för jag fick en spruta och sen blev jag jättetrött och sov länge. Till slut kom matte och hämtade mig å jag blev så glad att jag skrek när jag fick syn på henne. Inte nog med duschningen av öronen igår nu håller matte på och gör rent mitt vänsteröra 2 gånger om dan å sen har hon i några droppar som ska göra att de äckliga baskeluskerna dör. Det ryktas något om att jag ska in fler gånger för att sova och duscha öronen, det kan väl räcka med att matte grejar tycker jag :(

Kramar från en lite trött Billy