måndag 14 juni 2010

Vid sjön

Varje dag efter jobbet har vi åkt till sjön så det gjorde vi idag oxå, tog med en frisbee för jag tänkte att han skulle våga att gå längre ut och simma lite ...... vi startade som vanligt försiktigt .... och då går det bra ....

 men när jag kastade längre ut gick det så här ....
 

blääää, här vart det ju djupt morsan .....

bäst att skynda sig in till grundare vatten ....

här vill jag va och plaska omkring ....

och bita efter bubblor ...

så frisbeen fick vara kvar ... nä, nä, där går gränsen, jag går INTE ut, det är kallt i vattnet ju för mig som är en riktig badkruka så den får glädja någon annan jycke som kommer till vårt ställe och badar .....

Visst ja, höll på att glömma ... jag har ju blivit utmanad av Maria att leta fram den tionde bilden från bloggens början och det blev den här på Björne som jag tog för flera år sedan.... det märks för kameran jag har nu tar mycket bättre bilder.... och kanske har jag lärt mig lite mer ....


1 kommentar:

Maria sa...

Men Yatho, gillar du inte att simma??? Det är jättebra motion :)
Du är lika söt i plurret som uppe på land!

Din bild på Björne är jättefin! Fast det ser lite kallt ut att ligga på snön :)

Ha de gott!
Kram Maria