söndag 6 juni 2010

Ännu en helg på jobbet

Även denna helgen har jag och jycken tillbringat på jobbet, tredje helgen i rad och inte en dag ledig under veckorna så nu börjar det bli tjatigt ...... men han är så redig grabben, han går runt och filosoferar  medans jag vattnar .....


ibland försvinner han ut ...... då ligger han på gräsmattan och tuggar på en pinne ....

eller så hittar han nåt annat intressant som han måste lukta extra noga på ....

han är såååå duktig för det är många timmar vi är på jobbet, han gnäller aldrig om att det är tråkigt, han sticker aldrig utan han är runt där jag är, knallar han iväg så kommer han efter en stund och tittar till mig, ja jag är riktigt stolt över att han är så redig
"men nu går vi hem för idag morsan för jag är hungrig ....."

nä, så hungrig var han nog inte för det tog tid att komma hem ..... mycket att lukta på under vägen ....

3 kommentarer:

Britt m flock sa...

Ja, det är en redig kille du har Carin! Fast jag tycker han har en redig matte också som inte gnäller och vill gå hem när det blir så mycket jobb:-)

Maria sa...

Att jobba så många helger i rad utan ledighet emellan det är tufft.
Ni är duktiga både du och Yahto...

Jag har en utmaing till dig på min blogg. Hoppas du vill vara med.

Ha de gott!
Kram Maria

Anonym sa...

Tror att han skulle passa som trädgårdsmästare
Ingegerd