tisdag 22 september 2009

Yahtos bravader

Undrar.... vart tar tiden vägen... kan inte förstå för redan är jag inne på min 5:e och sista semestervecka så nästa vecka blir det nya rutiner för oss, hoppas att det ska gå bra men jag börjar med att jobba halvtid ett tag så det blir inte så stor omställning varken för honom eller mig.

Det har hänt mycket sen han flyttade till mig men han är en cool grabb så han tar allt med en klackspark, ibland tittar han på mig och det ser ut som han vill säga " morsan jag fixar det här, du behöver inte bry dej, jag klarar ALLT"


Som ni ser har han rest ett öra, han har inte "tid" att få upp det andra men snart så kommer han att se ut som en corgi "ska"

Han har lärt sig en hel del som tex att bita sönder mattor, sitta, tugga på stolsben, ligga, inkallning, bita sönder ett par skor, rulla runt och lite annat smått och gott.....


som att leta godis i soffan....


ta sig frihet att gå upp på bord... fast jag får väl skylla mig själv eftersom det står som det gör....


som sagt det är en coll tuff grabb som vet exakt vad han vill....


jag är ju sån att jag vill ha mina jyckar i sängen men nä, nä, inte har det passat Yahto, han ska ligga på golvet han fast han har en massa bäddar att välja mellan visserligen låg han första natten hos mig men inte förrän i går kväll ville han upp så han har gjort mig extra glad för han sov i sängen hela natten :-)





3 kommentarer:

Gullan och Kråkan sa...

Ja, du Yatho!
Då har du lärt dig hur glada tvåbeningarna blir om man gosar med dom om kvällen.
Dom är hopplösa.
Men visa tidigt att "när man sover, så sover man -sluta pillra på min päls" så lär hon sig nog snart att var sak har sin tid.
Vi tycker det är utomordentligt att smyga intill (en på varje sida om matte och hennes kvälls-bok) för att få massage och mys, men när det skall sovas så är det "hands off" ;-)

Tass från oss
/Gull och Kråka

Nalle sa...

Ser att du tagit efter mina hyss, tyckte du oxå att det var någon matta som var för stor och behövde ändra form lite? Förstår inte varför mattar inte blir glada för när man försöker hjälpa till.
Du kommer nog på att det är skönt att sova i sängen när det blir kallare. Bäst är att lägga sig uppepå matte då blir det ju extramjukt, men din matte har ju inte lika mycket "stoppning" som våran.

Susanne sa...

Så himla söt å charmig grabb!