lördag 5 september 2009

Kantareller

Men Yahto, vi skulle ju leta efter svamp och inte kolla in fåglarna !!!!
Jag vet att du tycker att det är görkul med de där flaxande sakerna men det är ingen ide att du ens försöker för de är snabbare än du är och jag vet att dom har ingen lust att leka med dej......

" Kolla in morsan va jag hittade.... massor med myror...." ja, ja nu var det ju varken fåglar eller myror vi skulle titta efter utan svamp.....
Och det fanns det också massor av, så klart han dök på en och skulle provsmaka,
Antingen tuggade eller satte han sig på dom så inte var han till stor hjälp

Men det gjorde ingenting för skörden blev rätt bra ändå.......





3 kommentarer:

Anna-Karin (avundsjuk) sa...

Men vad fasen!!! Så många kantareller har jag ALDRIG fått se i verkligheten!
Dom gjorde sig extra bra på foto när det var en liten huligan mitt ibland dom...

KRAM!
/A-K

Enoc sa...

Vad härligt ni verkar ha det, du och den lille busen. Enoc vill leka nån dag.

Anonym sa...

Vilken härlig korg med kantareller var det hunden som hittade dom