måndag 13 september 2010

Chanel

Pratade för en stund sedan med Eva som har Igroc's kennel, denna underbart goa människa har gett mig förtroende att ta hand om en av hennes tikar ett tag, lilla Chanel ...

Hon är kusin med Yahto, född i Danmark på kennel Dideriksen, hennes pappa Igroc's Skywalker (Luke)

är kullsyskon med Yahtos mamma Lisa. Varför ska Chanel bo hos oss ..... jo Eva har huset full av hundar, både stora och små, dom små är bara 2 veckor och Chanel behöver ut och få social träning och det hoppas jag hon får hos oss ...... jag får testa att ha två corgisar och Yahto får en kompis.
På fredag är det meningen att vi ska hämta henne, jösses vad långt det är till fredag helt plötsligt .... det ska bli så spännande och roligt att ha henne här, både Yahto och jag ska göra allt för att hon ska trivas och må bra på alla sätt, det blir en stor omställning för henne att flytta från skogen in till stan men jag är övertygad om att det ska gå bra.

Den här bilden har jag haft med tidigare här men dom är så gulliga ihop kusinerna, Chanel till vänster, Yahtos bror Yanisin och kungen själv Yahto till höger

Jag vet Chanel lilla att den kan bli svårt för dig men som sagt vi ska göra allt för att du ska trivas och tycka det är mysigt att vara med oss, du kommer att vara med om mycket, träffa en massa nya vänner, både här hemma och på klubben .... en lärorik tid för oss alla tre.

3 kommentarer:

Monica G sa...

Så kul med en kompis till Yatho =) Hoppas att allt går bra!
Monica G

Maria S sa...

Åh, vilken söt liten tjej! Vad kulför er bägge!
Lycka till!

Maria sa...

Vad mycket kul ni har gjort den senaste tiden sen jag var här senast.
Jag har varit på semester i Kroatien och kom hem i söndags.
Självklart kommer det att gå bra när kusinen Chanel kommer på besök. Hon kan inte få ett bättre ställe att bo på.
Håller tummarna för att allt ska gå bra.
Kramar Maria