lördag 10 april 2010

Spårsele

Det här med spårsele till Yahto är ett kapitel för sig ...... inte lätt att hitta en som sitter kvar, vadå sitter kvar ??? jo, alla som jag provat och de jag har går han ur !!!! när han gått ett tag kliver han ur så dom hänger bara runt magen till slut, vad gör man då .... jo jag tog en sele som jag sytt en gång till Loffe, sprättade upp och kortade in både här och där så vips blev det en som passade

Kollade en bild på en nomesele som jag sydde den efter, tog spännband och fleec från en gammal jacka som jag vadderade med ...

Om jag får säga det själv så blev han riktigt snygg med blågul sele och matchande lina ....

Var ju tvungen att testa den så det var bara ut och lägga ett spår ...
Han har börjat få upp lite fart så idag gick det inte lika sakta som det brukar så här går det undan runt trädet ... ja, ja jag behöver ju inte springa precis ....

En stolt grabb med sista pinnen ....

Hon, matte alltså ... trodde inte att jag skulle fixa spåret eller att selen skulle hänga kvar men där trodde hon fel för jag fixar ju ALLT .... se inte så stöddig ut grabben bara för att jag hade fel och du rätt ....

5 kommentarer:

Emma, Gimli & Midas sa...

Vad fin han blev! Du är ju super händig Carin!

Maria sa...

Så snygg du är i din nya spårsele... Din matte är duktig hon som fixade till en som passar dig... Snygga färger som klär dig alldeles utmärkt...
Men allt klär ju en skönhet, heter det ju... ;))
Ha de gott!
Kramisar Maria

anna-karin sa...

Jädrans vad snygg han är i sin sele -och det VET HAN OM. Det lyser "snyggo" i blicken!!!
KRAM ♥ från Kinne-Vedum

Ami sa...

Vad bra selen blev på Yahto och du säger att du inte är kompis med symaskinen!! Passa dig så du inte får sy ett par selar till busarna som ju ska flytta till "skogen"

Gordon sa...

Vilken ursnygg spårsele! Och bäst av allt: vilket fint upptag av apporten. - Kramar från oss i beardis-gänget