måndag 12 oktober 2009

Marks bk

Igår var vi till Marks brukshundklubb.
Började med fika.... kände mig som "hemma" nu var det ju inte jag som fixade mat utan Helena var kock.

Jag åkte dit för att titta på Corgi MH, tyvärr var det bara 2 cardigan o 1 pembroke som var anmälda.
Här är det Hera en cardigantjej som inte var så förtjust i Dumpe, hon tyckte att han var lite skum...


Intressant att följa dom under banan men som sagt väldigt synd att det inte var fler....
Pembrokekillen Bellman tyckte det här att kampa var kul...
Efter jag sett corgisarna åkte vi vidare ner till Kungsäter o kennel Igro'c
Alltid lika roligt att komma dit ....
Kul var det också att se Yahtos brorsa Yanisin och lilla Chanel som är en månad yngre än grabbarna. Pete håller koll....

Yahto skötte sig riktigt bra fast det var första gången han var uppe på ett trimbord.....





3 kommentarer:

Nalle sa...

Passa dig för trimbord Yahto. Det räcker inte med att sitta där, rätt vad det är kommer de med kammar saxar och klippmaskiner. Jag höll på att bli av med öronen första gången.
När du sen är färdig på trimbordet så blir det duschen nästa!! tvi vale. Allt detta för att mattarna har fått för sig att vi ska springa lite vänstervarv och vinna rosetter, men vad gör man inte för sin matte?!?

Anonym sa...

Vi håller med Nalle: akta dig för trimbord, Yahto! Där river dom och sliter i våra pälsar, och sen ska dom klippa klor, borsta tänder och annat otäckt. Det är mycket roligare att genomgå ett MH - vi lovar! - Kram från Baron och Falstaff

Enoc sa...

Hello på er.
Hur är läget, har Yatho börjat skolan än?