lördag 31 oktober 2009

Jobb i trädgården

"Visst ska jag hjälpa till med höstbestyren i trädgården bara jag får göra som jag vill"
Okey va bra, då fixar du dammen så krattar jag löv.....

Jo, jag har sagt att vattenväxten ska upp men kanske inte på ditt sätt... men du fixar ju det mesta så.......

Ska säga som det är..... han fick inte upp den men friserade den väl......

"Jag fiskar upp löven istället"


Kolla... jag fick tag i ett......


Men du.... höstgräva är bra men..... oj, det kommer att bli en ahaupplevelse till våren....


det finns eller fanns perenner här....


men vad spelar det för roll..... en glad och lycklig jycke har jag som mer än gärna hjälper till.....









5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig kille du har - han fick verkligen tag i ett löv! Och fasen va stor han blivit. Får ta med barnen upp på ett besök snart igen! /A

Anonym sa...

Hej!!
Det är bra att man kan ta hjälp av sina små telningar. En riktig liten goding är han. Och så han har växt. Vilka jättefina bilder du fått!
//Tanterna i Skara skickar varsin puss på han.

Anonym sa...

Hej
Låt han följa med till Stadsparken så kan han fixa i dammen.
Ingegerd

Anna-Karin sa...

Carin -välkommen in i klubben "vi som har hundar som gräver jättebra!".
Det kommer att bli jättespännande för dig när vårlökarna skall upp. Du satte ned dom där....men vart kommer dom upp....
Lika kul varje vår!
Tjohoooooo!!!!!
/Anna-Karin

Anonym sa...

Härligt att se dessa fina foton på en duktig trädgårdsmästare. Vi vet hur det är, och kan lära dig en del om grävning, flistuggning och andra höstsysslor.
Kramar från Baron och Falstaff