söndag 21 juni 2009

Midsommar

Nu är äntligen första delen på väntan över, Eva ringde på midsommarafton när jag var på Valarne och berättade att Lisa fått fyra små hanvalpar och jag som varit så orolig att det inte skulle komma en enda hane utan 10 tikar men ack vad fel jag hade.... så nu är det bara att vänta tre veckor tills jag kan åka och titta på de små liven, om ni bara visste vad lycklig jag är......den här bilden fick jag via telefon.

Igår så tog jag med mig Arthur som bor hos bror med familj i Bovallstrand och åkte till mitt "smultronställe"det ligger inte långt ifrån där min mor växte upp, närmare bestämt mellan Hunnebostrand och Smögen,.
Här ute på Ramsvikslandet har jag tillbringat många timmar, visst har dessa vindpinade berg sin tjusning, vintern här ute är helt underbar.

Sitter man här uppe på berget så är öppna havet långt där borta och.....

vänder man sig om så går Sotenkanalen nedanför....

Vill du så får du gärna åka med mig hit...... det är en av de bästa platserna jag vet där man kan sitta i timmar och "rensa tankarna" och bara må bra.

Sist men inte minst "mormor" Karin, ja nu är det ju inte min mormor utan min svägerskas mamma, jag tycker den här bilden blev så mysig när hon sitter uppflugen på sin rollator, Karin är snart 90 år och bor fortfarande hemma på Valarne utanför Hunnebostrand, där hos henne firade vi midsommar.









2 kommentarer:

Britt Malte Myra sa...

Vad söta! Nu är det snart valp på Hamngatan! Nu gäller det att stå ut i 8 veckor bara:-)

Ami och busarna sa...

Åå visst är det något särskilt med Västkusten. Saknar båtsemestrarna där, sedan hundflocken utökades vill inte min syster ha med oss i båten, jag kan inte förstå varför!!
Jag och busarna följer gärna med dit någon gång.