söndag 15 maj 2011

Maskrosor

Vad tror ni han gör här .....

jo han letar maskrosor, han behöver ju inte leta precis men tydligen är det inte alla som duger men den här var god

det här har jag aldrig varit med om tidigare så jag letade på nätet och fann att det tydligen var vanligt, på en sida stog det "maskrosor är rikt på A- B- C- och D-vitamin och även kalium, magnesium och kalcium" på en annan... "när hunden äter maskrosor prova med att ge extra C-vitamin, vid viss leverpåverkan kan hunden behöva detta bittra ämne" 
Vadå "viss leverpåverkan" ????? får nog ringa Per, Yahtos vet och höra vad han säger,

Bara en till.....


1 kommentar:

Maria S sa...

Tjena Yatho!
Min gamla kompis Hjärter hon åt också såna där gula blommor, hon snodde hela tiden...
Fast jag tycker inte om dem, minmatte försökte få mig att äta dom i hennes trädgård men näe den gick jag inte på... ha
Puss på dej,
vännen Kino