tisdag 14 april 2009

Öz

Nu ska ni få höra gott folk att det inte bara är Svinto och vissa andra jyckar som snor min mat.... den här grabben han kan han också..... jo, det är Öz, Christers Öz, han och jag tillbringade påskhelgen ihop och vad hände..... efter vi jobbat i trädgården han och jag hela söndagen så lagade jag en sen middag och tänkte förtära den framför tv:n, ställde tallriken på bordet och gick tillbaka till köket för jag glömde ta med mjölken och vad ser jag när jag kommer in i rummet.....tallriken TOM jättetom och väl rengjord, det hände på ett par röda sekunder, snabb är han gamlingen..... men gott var det tydligen....

Jaha, det var bara att gå ner till pizzerian och hämta en sallad.

Den fick jag äta ifred medans Öz tog en tupplur efter maten..... Undrar om det kommer nån mer jycke på andra sidan staketet som jag kan skälla på, det var många hundar som han "pratade" med, grannens Viggo tex fick en rejäl utskällning men jag håller med, det behöver han....

På påskafton var vi till klubben och gick en runda i skogen i det fina vädret, vi hade med fika och godis som vi njöt av både han och jag.


Nu är det lite pinsamt för jag och namn ni vet.... har en förmåga att glömma bort vad människor heter men det här är Christers dotters valp Baltazar, hundnamn kommer jag ihåg..... visst är han ljuvlig.
Inte vill jag ligga på asfalten när jag kan ligga på mattes handväska....


En 10 veckors liten krabat, jag blir sjuuuk, vill ha... alla valpar.....

Nu har Öz åkt hem, tyvärr.... till helgen kommer godingen Svinto och då får jag komma ihåg att passa maten igen...





























2 kommentarer:

Gordon sa...

Carin - vi saknade dig på den aktiverade promenaden i går kväll. Hoppas att du snart är med oss igen. - Kramar från din fan-club BARON och FALSTAFF

Anna-Karin & Co sa...

-Vad mysigt ni verkar ha haft det i påsk!
Och vad är väl en middag hit eller dit....
KRAMAR från oss!
/Anna-Karin med småtyper